Wednesday, December 23, 2009

homealone

homealone tonite. hubbyby and the children balik besut.

sunyi.. sepi.. rasa sungguh kosong.

tak tahu kenapa malam ni kita tak ngantuk, walhal semalam kita tak boleh tido after receiving a phone call. may be last nite i slept sooo soundly hingga tercatat "9 missed calls" before i picked-up the phone. pecah rekod.

entah kenapa juga, di tengah2 malam ini, jiwa kita terasa sungguh sayu. tiba2 teringat perjalanan yang kita rancang masih belum terlaksana. terasa di panggil-panggil ke sana. mungkin ini yang orang kata 'rindu'. bila rezeki kita ke sana? moga dipermudahkan. suci kan jiwa, hati dan perasaan. rasanya, terlalu banyak titik hitam yang perlu kita bersihkan sebagai persediaan ke sana.

sayu.. sedih..

petang tadi kita loose temper, meradang, naik suara, sampai semua org menikus ngan kita. alhamdulillah, kita dpt cool-down before balik rumah. tapi biasa la.. lepas kita meradang, kita akan rasa bersalah ngan org2 yg kena marah tu. rasanya agak lama jg kita tak loose temper, tapi tadi memang tak leh control. sejak tadi duk berkira2, nak beli apa utk org yg kena sembur tadi. bukan nak ambik hati, tapi sbg tanda maaf.

kita juga sedang berkira-kira untuk sambung belajar. buat sub-specialty. hubbyby dah lama bg greenlight, cuma kita yang malas. i'm not an ambitious person, but you just don't feel good being stagnant.. everyday doing the same thing, follow the same routine, day by day, week by week. boring. rasa nak explore something more challenging. kita pun dah rasa mcm byk buat kerja at spinal level. must take-up some challenge, bagi otak fikir lebih sikit. cuma kita kena boost-up kita nyer confidence level.. biasa la org low profile cam kita ni, selalu rasa inferior! kdg2 kita envy pada org2 yg bukan la bagus sangat tapi depa ada great confidence level that make them appeared charismatic. tak pe, be yourself!

at the moment tgh layan lagu ari lasso n bcl - aku dan dirimu. lagi rasa sayu tak pasal2. lepas ni nak layan bryan adams - straight from the heart. then, the fray, ronan keating, plain white-T, then, lenka... uishh bila nak tido ni??

lepas 2 minggu bercuti dan melayan anak2, rasa sungguh kosong bila mereka tiada.

kids, i miss you! kisses!!

No comments:

Post a Comment