Saturday, June 26, 2010

mentari masih bersinar

dah nak abis bulan jun... dan dah separuh rejab. kejap lg syaaban, pastu masuk ramadhan..

cepatnye masa berlalu.

dan rupanya dah lebih setahun badan saya mengecil.. lost weight. dan masih belum pick-up. yesterday, i wore my favourite black jeans yang dah lama terperap dalam almari, pinggangnya masih longgar dan perlu pakai belt. saya tak suka pakai belt, rimas!

alhamdulillah, selera makan dah kembali dan saya melantak sungguh2 waktu cuti seminggu yang lepas. rasanya blm banyak weight gain lagi. my BMI masih 18-19. but i feel good. untuk baju raya kali ni, saya dah alter ukuran.. semua buat ikut current measurements sebab baju dulu2 memang dah tersangat longgar dan terasa macam pakai baju orang lain. kalau badan kembali naik, dan baju baru2 tu dah mula ketat, kita buat je la baju baru.. hehe..

i have also repeated my blood test. banyak giler amik blood! alhamdulillah, everything is okay. dah banyak kali saya fikir nak buat brain imaging - be it MRI or CT scan, tapi saya sebenarnya takut... memang selalu jg ada headache.. tapi selalunya ia berlaku bila saya lapar, stress dan sometimes bila saya tak de kerja. saya juga selalu fikir nak buat KUB x-ray sebab sumtimes ada loin pain, tapi selalu defer sbb saya sangat mengharap utk pregnant dan tak nak ada risk radiation. but my renal profile is ok, so i think it should be ok, kan :) tapi lately, saya rasa ada finger stiffness.. bukan early morning, tapi mlm2 bila sejuk, lepas main computer games dan bila terlalu lama pegang buku. what sign is that? aging? it somehow makes me think... berapa lama lg i blh buat op? i need fine finger movements to do op.. need more exercise!!

beberapa minggu lepas, saya dan anak2 selongkar gambar2 lama. dan saya seronok tgk gambar2 lama saya yang sedikit berisi dan tembam. haha.. gambar masa muda, nampak lebih berseri..

ape pun, yang penting, saya rasa sihat. dan saya mahu menikmati kehidupan ini sepenuhnya sebelum ape2 berlaku pada saya. dan saya seronok kembali dapat concentrate membaca dan berganti dari satu buku ke satu buku. dan saya seronok meluangkan masa bersama anak2. saya tidak mahu fikir perkara2 pelik, dan mahu sentiasa tersenyum setiap hari.

ehmm.. bestnye kalo dapat makan walnut brownies fr secret recipe.. :)

No comments:

Post a Comment