Thursday, March 18, 2010

cuti

bercuti.

hari ni sungguh tidak produktif. sangat seronok bermalas-malas dan membuang masa. alangkah nikmatnyanya kalau tak perlu bekerja..

angan-angan mat jenin. impian sejak mula jadi houseman yang tak tahu bila akan jadi kenyataan. uhh.. sungguh tak sanggup bekerja sehingga umur mencecah usia 58. kenapa dulu tak berfikir panjang? kalau betul bijak.. tak perlu sign option 56 dan seterusnya option 58.

mula bercuti semalam. demi anak2. sofea dan hanif telah ditinggalkan di kb sejak sabtu lepas. teruja sungguh mereka nak bercuti di kb.. tak perlu ummi susah2 fikir nak gi vacation kat mana dan duk kira budget vacation. 3 hari di KT tanpa anak2.. sunyi! bila makan.. teringat anak2, esp bila makan apa yg depa suka. nasib baik mr hubbyby cuba balik awal. dan ianya bermaksud beliau sampai rumah dalam pukul 8. itulah definisi suami balik awal!

tapi perancangan cuti kami tersasar dari jadual family members yang lain. by the time kami balik, ramai yang dah kembali ke kl. ramai juga yang tak dapat balik... sibuk. hari ini cuma ada kami dan family kak ni.

malam tadi celebrate birthday hanif. tak habis tiramisu.. may be too much mocha.. the children do not like it. last nite tak boleh tido.. pusing kanan, pusing kiri.. ntah kul berapa baru lelap. by the time org lain had lunch, kita layan ngantuk and tido...

tengahari tadi hubbyby dah bertolak ke besut. ada urusan keluarga perlu diselesaikan.. kami still in kb. pagi sabtu baru balik. apa lagi nak buat ye..??

boring lak balik cuti kali ni.. esok nak buat apa??

No comments:

Post a Comment